VVD LV wil aanpak wachtlijsten zwemles

De wachtlijsten voor zwemles in Leidschendam-Voorburg zijn door corona en personeelstekort fors opgelopen. Dat blijkt uit antwoorden op raadsvragen van de lokale VVD-fractie. Tijdens de coronalockdowns stelde de VVD-LV ook al vragen over de wachtlijsten. Naar nu blijkt zijn die wachtlijsten na corona niet weggewerkt, maar juist bijna verdubbeld. De partij wil actie van de gemeente!

VVD-raadslid Laurens van der Linden: ‘Kinderen in onze gemeente moeten ruim een half jaar tot soms wel een jaar wachten tot ze kunnen beginnen met zwemles. Op die leeftijd is dat natuurlijk ontzettend lang. Voor corona was er een wachttijd van 2 tot 3 maanden. Als kinderen op tijd kunnen beginnen met zwemles is dat erg goed voor hun ontwikkeling en ook voor de veiligheid. Wij willen dat de gemeente haar rol pakt en de wachtlijsten zo snel mogelijk terugdringt.’

VVD Leidschendam-Voorburg diende tijdens de raadvergadering op 6 december een motie in, die de het college vraagt om begin volgend jaar met een actieplan te komen om de wachtlijsten aan te pakken. Als er acties mogelijk zijn die direct ingevoerd kunnen worden moet de gemeente daar niet op wachten. De VVD-LV wil dat deze acties dan direct worden uitgezet. De motie is unaniem aangenomen.