VVD zegt nee tegen windmolens in Leidschendam-Voorburg

Een energieplan van de gemeente om te onderzoeken of er windmolens in Leidschendam-Voorburg geplaatst kunnen worden kan niet op steun van de VVD rekenen. Sterker nog, de VVD heeft een amendement op de lokale energiestrategie ingediend om het plan voor windmolens daar uit te halen. Er is geen goede plek om ze neer te zetten en plaatsing van windmolens in de gemeente vindt de VVD daarom een slechte optie.

‘Het is heel simpel, de VVD wil geen windmolens in Leidschendam-Voorburg. Er staat nu een windturbine aan de rand van onze gemeente, op Haags grondgebied. Dat is een onding waar honderden inwoners enorm veel overlast van ondervinden. Daar moet er echt niet nog een bij komen, niet in stedelijk gebied, niet in de polder en ook niet in landelijk gebied. Een onderzoek daarnaar is wat ons betreft zinloos. Niet aan beginnen dus,’ zegt Louise Kortman, fractievoorzitter van de lokale VVD.

Dinsdag 9 juni wordt er in de gemeenteraad gestemd over de energieplannen van de gemeente en het amendement van de VVD. Wanneer het amendement van de VVD, een meerderheid haalt is het duidelijk dat er wat de gemeenteraad betreft in onze gemeente geen plek is voor windturbines.