We openen een meldpunt verkeersveiligheid!

Verkeersveiligheid stond de afgelopen weken groot in het nieuws. Ongevallen op de Prins Bernardlaan en de diverse berichten in de media laten duidelijk zien dat verkeersveiligheid in onze gemeente nog niet vanzelfsprekend is. Daarnaast ontvingen wij ook diverse meldingen van bewoners over hun eigen straat. Daarom opent de VVD Leidschendam-Voorburg het meldpunt verkeersveiligheid.

'Er wordt veel gefietst, gewandeld en autogereden in onze gemeente en daarom is het belangrijk dat iedereen zich veilig kan bewegen in het verkeer' geeft VVD LV- raadslid Rick de Klerk aan. 'Maar te vaak bereiken ons nog signalen dat oversteekplaatsen, kruispunten of bijvoorbeeld fietspaden die onoverzichtelijk of zelfs onveilig zijn. Ook horen wij van mensen dat er op diverse plekken vaak en veel te hard gereden wordt.’

De afgelopen weken waren er ongelukken Prins Bernardlaan waarbij er zelfs een dodelijk slachtoffer te betreuren viel. Eerste antwoorden op technische vragen wijzen uit dat er in 2022 nu al 306 verkeersongelukken hebben plaatsgevonden, in 2021 totaal 408, met reeds 2 doden.

“Als vader van 4 kinderen en dagelijks weggebruiker wil ik er graag voor zorgen dat iedereen veilig is in het verkeer” vervolgt Rick zijn betoog. 'maar dit kan ik niet alleen. Daarom roep ik bewoners op om hun meest verkeersonveilige plek te melden.'

Het meldpunt zal de komende 8 weken openstaan. Alle meldingen worden gebundeld en aangeboden aan de wethouder Bereikbaarheid en Mobiliteit. Dringende punten die snel aandacht nodig hebben worden eerder neergelegd bij de betrokken ambtenaren.

Is er in jouw buurt een straat of kruispunt die verkeersonveilig is meld je dan snel: meldpuntverkeersveiligheid@vvd-lv.nl