• CDA en VVD LV Blij met voorstel messenverbod

09 maart − Recent diende het College een raadsvoorstel in bij de gemeenteraad om een messenverbod op te nemen in de algemeen plaatselijke verordening (APV). De VVD Leidschendam-Voorburg en het CDA Leidschendam-Voorburg zien al langer een stijgende trend in het dragen en gebruik van messen op straat. Na een reeks artikelen op Tv west in 2022 werd al eerder samen door de politieke partijen een amendement ingediend om een messenverbod in de APV op te nemen. Toen was er geen steun. We zijn blij te zien dat het college nu wel over wil gaan tot de invoering van een messenverbod. Lees verder

• Opvang asielzoekers niet zonder randvoorwaarden, draagvlak en participatie

12 februari − Voor de raadsvergadering van 13 februari 2024 staat een door vrijwel alle partijen in de gemeenteraad ondersteunde motie over de opvang van asielzoekers geagendeerd. De motie draagt het college op om zo snel mogelijk met een plan te komen om 448 asielzoekers te huisvesten. De partijen willen daarnaast dat Leidschendam-Voorburg sowieso op korte termijn voldoet aan een minimumaantal en vragen ook om een permanente (kleinschalige) opvanglocatie. De VVD-Leidschendam-Voorburg is tegen deze motie en ondersteunt deze dan ook niet. Lees hier waarom. Lees verder

• VVD LV blij met lagere rioolheffing!

25 januari − Deze week valt bij ieder huishouden in Leidschendam-Voorburg weer de aanslag gemeentelijke belastingen in de bus. Nooit leuk, maar door een amendement van de VVD LV op de begroting 2024 krijgt ieder huishouden een eenmalige korting van 7% op de rioolheffing! Lees verder

• Maak van Leidschendam-Voorburg de MKB-vriendelijkste gemeente van Nederland!

17 november − Dag van de Ondernemers 2023! Op deze dag zet Nederland ruim 1,5 miljoen ondernemers in het zonnetje. Door de gemeente Leidschendam-Voorburg wordt goed samengewerkt met onze ondernemers. MKB-Leidschendam-Voorburg en VVD Leidschendam-Voorburg vinden dat de ambitie hoger kan en mag. Daarom hebben we vandaag een 5-punten plan gepresenteerd om van Leidschendam-Voorburg de MKB-vriendelijkste gemeente van Nederland te maken! Lees verder

• VVD Leidschendam-Voorburg houdt lasten laag!

08 november − Voor 2023 heeft de gemeente Leidschendam-Voorburg €500.000 Onroerendzaakbelasting (OZB)meer ontvangen dan verwacht. De begroting voor 2024 is sluitend en wat de VVD LV betreft belasten we onze inwoners dan ook niet meer dan nodig. Met een amendement heeft de VVD Leidschendam-Voorburg geregeld dat we dit bedrag dan ook terug gaan geven aan onze inwoners! Lees verder

• Geslaagd Politiek Café VVD-LV met volop aandacht voor het onderwerp #Veiligheid

03 november − Geslaagd Politiek Café VVD-LV met volop aandacht voor het onderwerp #Veiligheid Lees verder

• Coming Out week nog steeds broodnodig!

08 oktober − De komende week is het Coming Out week met als hoogtepunt woensdag 11 oktober Coming Out Day 2023. Daarom slaat de VVD Leidschendam-Voorburg de handen ineen met gemeente, ondernemers en bewoners om een Leidschendam-Voorburg te zijn waar je in vrijheid mag zijn wie je wil zijn! Lees verder

• Aandacht gevraagd voor fietsverkeer in winkelcentra.

12 september − De Herenstraat is een wandelgebied. De fietsers zijn er te gast. Op zaterdagen geldt er zelfs een algeheel fietsverbod. Toch wordt er op zaterdag nog veel gefietst, ook vaak met hoge snelheid! Bezoekers en ondernemers zijn het zat. We stelden vragen aan het College voor oplossingen en haalden zelfs De Telegraaf. Lees verder.... Lees verder

• Blog: Philip van Veller en Astrid van Eekelen: “Enthousiast om zaken voor elkaar te krijgen”

02 augustus − Het eerste jaar van het nieuwe college van burgemeester en wethouders zit erop. Tijd om een eerste balans op te maken. Hoe gaat het met onze wethouders op het gemeentehuis, en vooral: daarbuiten? Lees verder

• Financiële waterstanden: Positief maar focus blijft gewenst!

08 juli − Afgelopen week bespraken we in de gemeenteraad met de jaarstukken 2022, de Tussentijdse Rapportage 2023 en de Kadernota 2024-2027 de financiële waterstand van onze gemeente. Een positief beeld, maar wat de VVD Leidschendam-Voorburg betreft nog geen aanleiding om rustig te gaan zitten. Focus blijft gewenst! Lees verder

• Geen nieuwe windmolens!

31 mei − Met verbazing hebben we kennisgenomen van de recente motie ‘Verkenning lokale opwek windenergie’ waarin D66, GBLV en de CU het College oproepen open te staan voor windenergie. Deze motie namelijk zet de deur wagenwijd open voor nieuwe windmolens! Lees verder

• Blog: HOV en onze streep in zand

25 april − Komende weken spreekt de gemeenteraad over het voorstel van de HOV-tramlijn en een pakket aan Mobiliteitsmaatregelen. Lees hier wat woordvoerder Louise Kortman te zeggen heeft hierover en waar wij als VVD LV een streep in het zand trekken! Lees verder

• Nieuws uit de fractie: Welkom Drago!

17 april − Met het afscheid van Ole Heil verwelkomen we per 18 april ons nieuwe fractielid Drago Drguric. Hierbij stelt hij zich voor! Lees verder

• VVD LV doet mee met NLdoet!

11 maart − VVD LV doet mee met NLdoet 2023 Lees verder

• 15 maart 2023 Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen

04 februari − Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 15 maart 2023 meer info Lees verder

• Actieboek Verkeersveiligheid aangeboden aan de verkeerswethouder.

31 januari − Verkeersveiligheid is voor iedere inwoner belangrijk. Dit is dan ook de reden dat fractielid Rick de Klerk afgelopen nazomer een meldpunt is gestart waar inwoners onveilige verkeerssituaties konden melden. De meldingen, tips en adviezen van inwoners zijn gebundeld in het Actieboek Verkeersveiligheid en aangeboden aan verkeerswethouder Keus! Lees verder

• Blog: Al onze familie en vrienden moeten zich veilig door het verkeer kunnen bewegen!

25 januari − De afgelopen jaren is al fors geïnvesteerd in de bereikbaarheid van Leidschendam, Voorburg en Stompwijk, maar wat de VVD LV betreft nog niet genoeg. Onze infrastructuur moet worden klaargemaakt voor de toekomst. Daar profiteert iedereen van. Al onze familie en vrienden moeten zich veilig door het verkeer kunnen bewegen! Lees verder

• Ondergronds parkeren in kavelambitie Diaconessenziekenhuis

18 januari − De VVD Leidschendam-Voorburg is blij met de, samen met omwonenden opgestelde, kavelambitie voor de herontwikkeling van het Diaconessenziekenhuis. Door de Reinier de Graaf Groep en gemeente Leidschendam-Voorburg zijn met de kavelambitie de randvoorwaarden voor de herontwikkeling vastgelegd. De VVD LV heeft nog wel extra aandacht gevraagd voor het parkeren op eigen terrein, verkeersveiligheid en vergroening. Lees verder

• Fijne feestdagen en een veilig en gezond 2023!

21 december − Onze jaarlijkse Kerstpuzzel staat weer in Het Krantje! Onder de juiste inzenders verloten wij 10 heerlijkheden! De VVD Leidschendam-Voorburg wenst iedereen Fijne feestdagen en een veilig en gezond 2023! Lees verder

• VVD LV blij met voordracht Martijn Vroom als nieuwe burgemeester!!

21 december − Dinsdagavond heeft de gemeenteraad Leidschendam-Voorburg bekend gemaakt Martijn Vroom voor te dragen als burgemeester van Leidschendam-Voorburg. Met Martijn krijgt Leidschendam-Voorburg de ervaren en stevige burgemeester die nodig is om onze gemeente zowel binnen als buiten de gemeentegrenzen beter op de kaart te zetten. Lees verder